Για υποβάθμιση των νομικών σπουδών μέσω εγκρίσεως προγραμμάτων σπουδών που χαρακτηρίζονται από προχειρότητα, ελλείψεις και άγνοια θεμελιωδών συνιστωσών της ελληνικής νομικής επιστήμης, κάνει λόγο, με ψήφισμά της, η Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης ,σχετικά με τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, και υπογραμμίζει:
- Εάν τα δημοσιεύματα αποδειχθούν αληθή, θα πρόκειται όχι απλά για διολίσθηση αλλά για κραυγαλέα υστέρηση του επιπέδου παρεχόμενων νομικών σπουδών από τις υπό ίδρυση «ιδιωτικές» νομικές σχολές σε σχέση με το επίπεδο που διασφαλίζει η φοίτηση στις τρεις δημόσιες ανώτατες νομικές σχολές της χώρας.
- Μια τέτοια ποιοτική ασυμμετρία δεν μπορεί να εκλαμβάνεται ως συνθήκη ανταγωνισμού υπέρ των νομικών σχολών των δημοσίων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, καθώς απαξιώνει εν γένει τις νομικές σπουδές και μοιραία πλήττει την αξιοπιστία του νομικού επαγγέλματος.
- Στον αντίποδα, η Νομική Σχολή του ΔΠΘ, όπως και οι Νομικές Σχολές του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ, διαθέτουν προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, τα οποία αυτονόητα χαρακτηρίζονται από επιστημονική πληρότητα, σύνδεση θεωρίας και πράξης και προσαρμογή στις σύγχρονες προκλήσεις.
- Τα προγράμματα αυτά υποστηρίζονται ακαδημαϊκά από αναγνωρισμένα μέλη ΔΕΠ με έντονη εγχώρια και διεθνή παρουσία, έχουν υποστεί επιτυχώς τις αυστηρότερες διαδικασίες πιστοποίησης και αξιολογούνται καθημερινά από χιλιάδες φοιτητές, η γνώμη των οποίων αποτελεί και την καλύτερη διαφήμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
- Στο δυσοίωνο, τουλάχιστον έτσι όπως τείνει να διαμορφωθεί, ακαδημαϊκό περιβάλλον, το οποίο επιβαρύνει η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση του δημόσιου πανεπιστημίου, η Νομική Σχολή του ΔΠΘ θα συνεχίσει να παρέχει δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και διεθνούς αναγνωρισιμότητας.
- Ως ένας εκ των τριών πυλώνων παροχής δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης στη νομική επιστήμη κι έχοντας ήδη συμπληρώσει τα 51 έτη λειτουργίας της, θα συνεχίσει, ως άλλωστε οφείλει, να παρέχει άρτιο επίπεδο επιστημονικής κατάρτισης των φοιτητών της και να χαράσσει την εξωστρεφή πορεία της, εμπλουτίζοντας κι εκσυγχρονίζοντας τα ακαδημαϊκά συγκριτικά της πλεονεκτήματα.