Σοφία Ζαχαράκη: «πόσο εύκολα μπορείς να πας να σπουδάσεις στην Κομοτηνή»
Δημόσια Παιδεία vs Ιδιωτικά Πανεπιστήμια;
Η φράση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη ούτε ατυχής, ούτε αθώα ήταν. Αν και ο θεσμικός της ρόλος είναι η ενίσχυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, εκείνη επέλεξε την πιο κατάλληλη στιγμή – όταν οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία για τα ΑΕΙ – να προμοτάρει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια – παραρτήματα, τα οποία οσονούπω θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους, παρακάμπτοντας και ουσιαστικά τσαλαπατώντας, με νομικίστικα και πολιτικά τερτίπια, το άρθρο 6 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει σαφώς ότι «H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση».
Έργο του κάθε Υπουργού Παιδείας είναι σύμφωνα πάντα με το Σύνταγμα, να στηρίζει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, η οποία από την ίδρυσή της αποτελεί τον βασικό πυλώνα του κράτους εξασφαλίζοντας τη δίκαιη και ίση πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, την καταγωγή, το φύλο ή άλλους παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε διακρίσεις.
Δυστυχώς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη διά στόματος της κυρίας Ζαχαράκη επέλεξε για μια ακόμη φορά να υπηρετήσει τα οικονομικά συμφέροντα των λίγων παρουσιάζοντας μια μαγική εικόνα σχετικά με την έλευση ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα και αποκρύπτοντας ότι πίσω από τη βιτρίνα υπάρχει ένα δυστοπικό τοπίο που θα απογειώσει τις κοινωνικές ανισότητες και θα μετατρέψει σε εμπόρευμα την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
• Πώς προβλέπεται να βελτιωθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση αν όχι με την ενίσχυση και ενδυνάμωση των δημόσιων και κρατικών πανεπιστημίων;
• Πώς προβλέπεται να βελτιωθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση αν δεν αυξηθούν οι θέσεις ΔΕΠ στα πανεπιστήμια μας;
• Πώς προβλέπεται να βελτιωθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση αν δεν δοθούν χρήματα για τις υποδομές της; Για το διοικητικό προσωπικό της;
Το Κίνημα Δημοκρατίας υποστηρίζει την ανάγκη ριζικής αναθεώρησης του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσα από δημόσια διαβούλευση και διακομματικές συνεννοήσεις. Η Παιδεία δεν μπορεί να είναι προνόμιο των λίγων, ούτε μηχανισμός αποκλεισμών. Πρέπει να αποτελεί δικαίωμα όλων και στρατηγική επένδυση στο μέλλον της χώρας.
Η εκπαίδευση είναι δύναμη κοινωνικής κινητικότητας και δημοκρατίας. Δεν περισσεύει κανένας νέος άνθρωπος σε αυτή την προσπάθεια!
Κίνημα Δημοκρατίας Ροδόπης: Για την κα. Ζαχαράκη, Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα και η εκπαίδευση, …ιδιωτική
