ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ

«Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην ΠΑΜΘ»

Η επιστροφή των μαθητών και μαθητριών όλης της χώρας στις σχολικές αίθουσες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σηματοδότησε και την έναρξη των φετινών δράσεων του έργου «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην ΠΑΜΘ» με φορέα υλοποίησης για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και την επιστημονική καθοδήγηση του Αναπληρωτή Καθηγητή  Κοινωνικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας κ. Ευθύμιο Λαμπρίδη.

Από τις αρχές Σεπτεμβρίου ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και διαμεσολαβητές, συνεργάτες του έργου, βρίσκονται στο πεδίο και συγκεκριμένα στο Δροσερό του ∆ήμου Ξάνθης, το ΑλάνΚουγιού και Ανάχωμα του Δήμου Κομοτηνής και στην περιοχή Άβαντος της Αλεξανδρούπολης, υλοποιώντας δράσεις ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενθαρρύνοντας και ενδυναμώνοντας τόσο τους μαθητές όσο και τις οικογένειες αυτών και προωθώντας την αξία της μάθησης.

Από την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου ξεκίνησαν εκ νέου και οι απογευματινές δράσεις για τη μαθησιακή υποστήριξη των παιδιών (ενισχυτική διδασκαλία, γραμματισμός) σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται καθημερινά στις επιλεχθείσες σχολικές μονάδες και να υλοποιούν παράλληλα και εμψυχωτικές δράσεις με στόχο την ανάπτυξη πολύπλευρων δεξιοτήτων των ωφελούμενων μαθητών.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της υλοποίησης καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων (ζωγραφική, μουσική, χορός, αισθησιοκινητική αγωγή και δημιουργικό παιχνίδι), το απόγευμα πραγματοποιούνται μαθησιακές και εμψυχωτικές δράσεις, προκειμένου οι μαθητές να «δουν» το σχολείο τόσο ως πηγή μάθησης και ψυχαγωγίας όσο και ως τόπο ανάπτυξης δεξιοτήτων μέσα από σύγχρονες εναλλακτικές μαθησιακές διαδικασίες.

Αξίζει να σημειωθεί πως καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησης των δράσεων, οι συνεργάτες του έργου εκπαιδεύουν εμπράκτως τους γονείς των ωφελούμενων μαθητών στη διαδικασία της διενέργειας selftest, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η φοίτηση των παιδιών, σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο. Δίνεται, επιπλέον, ιδιαίτερο βάρος σε ζητήματα ενημέρωσης σε σχέση με τη φροντίδα υγείας (τήρηση προσωπικής υγιεινής, πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικού κ.α.).

Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο εντάσσεται στην Πράξη «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους» και υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» διανύει ήδη το δεύτερο χρόνο υλοποίησής του με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάϊο του 2023. Αξίζει να αναφερθεί πως κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους περισσότεροι από 300 μαθητές και μαθήτριες και από τις τρεις πόλεις της Θράκης συμμετείχαν στις δράσεις του έργου ως ωφελούμενοι.www.duthroma.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο, είναι διαθέσιμη η επίσημη ιστοσελίδα στη διεύθυνση www.duthroma.gr.

Θρακική Αγορά

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος