ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυτός είναι ο φράχτης 26χλμ κόστους 63 εκατ. ευρώ που κατασκευάζεται στον Έβρο και θα παραδοθεί τον… Απρίλιο του 2021

ον Απρίλιο του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί ο νέος φράκτης, μήκους 26 χλμ, που τοποθετείται στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο.

Ο νέος φράκτης κατασκευάζεται στην περιοχή των Φερών και θα εκτείνεται τμηματικά σε τρία μέρη. Ουσιαστικά πρόκειται να καλύψουν σημεία της συνοριογραμμής, όπου ο ποταμός Έβρος δεν λειτουργεί ως φυσικό σύνορο καθώς το τουρκικό έδαφος «μπαίνει» δυτικά του ποταμού, και υπάρχουν δυσκολίες στη φύλαξη του.

Ο νέος φράχτης θα αποτελείται από ισχυρό μεταλλικό κιγκλίδωμα από χάλυβα ύψους 5 μέτρων. Τα νέα τμήματα που θα κατασκευαστούν στα αναχώματα του Έβρου, σε σχέση με αυτά περιοχών χαμηλών ζωνών, θα είναι πιο ισχυρά τεχνικά, ενώ θα τοποθετηθούν και οκτώ νέα υπερυψωμένα αντιβαλλιστικά παρατηρητήρια, κατά μήκος των τεχνητών εμποδίων, για χρήση από τον Ελληνικό Στρατό.

Συγκεκριμένα:

Το πρώτο μέρος στην περιοχή Μαυράγκαθου (Παρατηρητήριο Εγνατία) πλησίον του Μοναστηρακίου μήκους 2.128 μ.

Το δεύτερο μέρος στην περιοχή Πόρου – Κτήματος Τσιρόζη (Παρατηρητήρια Πέτρας – Ρεκαλίδη – Καραγώγου) πλησίον των Φερών μήκους 13.885 μ.

Το τρίτο μέρος περιμετρικά της περιοχής «Πέταλο» πλησίον των κοινοτήτων Πέπλου και Βρυσούλας μήκους 8.833 μ.

Παράλληλα κατασκευάζονται χωματουργικά έργα συντήρησης, αναβάθμισης και κατασκευής νέων οδών επιτήρησης και συντήρησης των τεχνητών εμποδίων κατά μήκος του ποταμού, ενώ θα πραγματοποιηθούν εργασίες βελτίωσης σε 57 υφιστάμενες στρατιωτικές υποδομές (φυλάκια/παρατηρητήρια), οι οποίες περιλαμβάνουν οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες επισκευών και αναβαθμίσεων.

Αντικειμενικός στόχος

Ο νέος φράκτης, που θ’ αποτελείται από ισχυρό μεταλλικό κιγκλίδωμα, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά σ’ επιχειρούμενη είσοδο μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων ατόμων που φέρουν και ελαφρό εξοπλισμό για αναρρίχηση ή θα προσπαθήσουν να προκαλέσουν καταστροφές σε τμήματά του.

Παράλληλα θα μπορεί ν’ αντέχει σε κρούση ελαφρών οχημάτων, ενώ υπό προϋποθέσεις θ’ αντικρούει αποτελεσματικά και βαρύτερα αυτοκινούμενα.

Τα θεμέλια θα είναι βάθους 1 μ., που δεν θα επιτρέπει την διέλευση του φράκτη μετά από εκσκαφτική δραστηριότητα. Ταυτόχρονα ο φράκτης θα επιτρέπει την οπτική επαφή με την απέναντι πλευρά και την ελεύθερη δίοδο νερού σε περίπτωση πλημμυρών του ποταμού.

Ενισχύεται και ο υπάρχον φράκτης

Παράλληλα συντηρείται και ενισχύεται ο υφιστάμενος φράκτης μήκους 12,5 χλμ. που καλύπτει το χερσαίο τμήμα των συνόρων από τον μεθοριακό σταθμό 1 των Καστανιών μέχρι τη Νέα Βύσσα.

Οι εργασίες συντήρησης αφορούν τμήμα 10 χλμ, το οποίο υπέστη φθορές στην κρίση του περασμένου Μαρτίου, ενώ θα υπάρξει πλήρη αντικατάσταση στα τελευταία νότια 400 μ., αφού εκεί ο φράκτης καταστράφηκε σχεδόν ολοκληρωτικά λόγω της κακοκαιρίας.

Με το τέλος των εργασιών, το ύψος του υφιστάμενου φράκτη θα φτάνει τα 5 μ. από 3,5 μ. που είναι σήμερα.

Το έργο κατασκευής έχουν αναλάβει από κοινού οι 4 από τις 5 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, ενώ, το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 63 εκατομμύρια ευρώ περίπου και η παράδοσή του θα γίνει τμηματικά έως την προσεχή Άνοιξη.