ΥΓΕΙΑ

Κάνετε ένα δώρο στον εαυτό σας: Κοιμηθείτε περισσότερο το 2021!

Pretty, attractive, stylish, modern, aged woman want to sleep, holding hand near open mouth, yawning with close eyes, sitting at desk in workplace
Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ενήλικες κοιμούνται μία ή περισσότερες νύχτες την εβδομάδα λιγότερο απ’ όσο χρειάζεται ο οργανισμός τους. Τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η κακή συνήθεια.

Θέλετε να δείτε διαφορά εφέτος στην υγεία σας; Αρχίστε από κάτι που είναι εύκολο, απλό και ανέξοδο: τον ύπνο. Αυτό συνιστά η Αμερικανική Ακαδημία Ιατρικής Ύπνου (AASM), η οποία σε πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων ο επαρκής ύπνος είναι άγνωστη έννοια.

Η έρευνα έδειξε ότι το 85% των ενηλίκων κοιμούνται λιγότερο απ’ ό,τι θα έπρεπε. Μάλιστα για πολλούς αυτό είναι σχεδόν καθημερινή συνήθεια. Στην πραγματικότητα, το 34% των ενηλίκων κατορθώνουν μόνο 1-2 νύχτες την εβδομάδα να κοιμούνται 7 ώρες ή περισσότερο.

«Ο ύπνος είναι ανάγκη, δεν είναι πολυτέλεια», τονίζει ο Dr. Kannan Ramar, πρόεδρος της AASM. «Η έλλειψή του συμβάλλει στην ανάπτυξη πολλών προβλημάτων υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η παχυσαρκία και ο διαβήτης. Αν θέλουμε να είμαστε υγιείς, πρέπει να κοιμόμαστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ».

Όπως εξηγεί ο Dr Ramar, εκτός από τη σωματική υγεία, ο επαρκής ύπνος ευνοεί και την ψυχική, αλλά και την ευφυΐα. Επηρεάζει επίσης ευνοϊκά την ψυχική διάθεση, τις σχέσεις, τη μάθηση, τη μνήμη, τη δημιουργικότητα και την σκέψη.

Αντιθέτως, η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο εκδηλώσεως πολλών χρόνιων προβλημάτων όπως:

  • Η παχυσαρκία
  • Ο σακχαρώδης διαβήτης
  • Η υπέρταση
  • Η καρδιοπάθεια
  • Το εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Η κακή ψυχική διάθεση

Γιατί χάνουμε ύπνο

Η νέα έρευνα της AASM έδειξε ότι το 88% των ερωτηθέντων χάνουν ώρες από τον ύπνο τους επειδή βλέπουν ταινίες ή σειρές στην τηλεόραση ή στο κομπιούτερ. Οι μισοί ερωτηθέντες είπαν ότι χάνουν ύπνο επειδή παίζουν παιχνίδια στον υπολογιστή. Το 58% είπαν ότι βλέπουν αθλητικούς αγώνες στην τηλεόραση.

Επιπλέον, σχεδόν 7 στους 10 ( το 68%) είπαν ότι πίνουν ένα ποτό για να χαλαρώσουν πριν μπουν για ύπνο, αγνοώντας ότι ασκεί την αντίθετη δράση. Το 19%, εξ άλλου, είπαν ότι ξαγρυπνούν από το άγχος τους για την πανδημία που έχει προκαλέσει ο νέος κορωνοϊός. Και το 22%  είπαν ότι κάνουν ανήσυχο ύπνο εξαιτίας της.

Τι να κάνετε

Για να αποκτήσει ο ύπνος την θέση που του αξίζει στη ζωή σας, πρέπει να κάνετε ορισμένες τροποποιήσεις στις συνήθειές σας. Οι ειδικοί της AASM συνιστούν τα εξής:

  • Καθιερώστε ένα πρόγραμμα βραδινού ύπνου και τηρήστε το απαρέγκλιτα. Να μπαίνετε για ύπνο συγκεκριμένη ώρα κάθε βράδυ και να ξυπνάτε συγκεκριμένη ώρα κάθε πρωί.
  • Να απενεργοποιείτε τις ηλεκτρονικές συσκευές τουλάχιστον μισή ώρα πριν μπείτε στο κρεβάτι σας. Ο ύπνος σας θα είναι επίσης πιο ήσυχος αν αφήνετε το κινητό τηλέφωνο σε άλλο δωμάτιο. Απομακρύνετε επίσης την τηλεόραση από το υπνοδωμάτιό σας.
  • Μην αλλάζετε πρόγραμμα ύπνου το Σαββατοκύριακο. Οι αλλαγές διαταράσσουν το βιολογικό ρολόι και υπονομεύουν τον ύπνο.
  • Αν έχετε ευαισθησία στην καφεΐνη, να αποφεύγετε όλες τις πηγές της από το απόγευμα και μετά. Εκτός από τον καφέ, καφεΐνη μπορεί να περιέχουν το τσάι, η σοκολάτα, τα αναψυκτικά τύπου κόλα, τα ισοτονικά ροφήματα κ.λπ.
  • Αν δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε, μην πίνετε αλκοόλ πριν μπείτε για ύπνο και μην τρώτε γλυκά το βράδυ. Να καταναλώνετε επίσης καφεΐνη μόνο το πρωί και να τρώτε ελαφρά το βράδυ.
  • Βεβαιωθείτε ότι το υπνοδωμάτιό σας είναι ήσυχο, σκοτεινό και λίγο δροσερό.

Και μην σας ξεγελά η πανδημία. «Παρά τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και την τηλεργασία, είναι απαραίτητο να εξακολουθήσει ο ύπνος να έχει πρόγραμμα», προειδοποιεί ο Dr Ramar.

iatropedia.gr

LABON Boutique

Θρακική Αγορά

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος