OIKONOMIA

Πρόεδρος ΚΤΕΛ Ν. Ροδόπης: “Κυρίως στους φοιτητές και στους μαθητές που μετακινούνται μέσα στο νομό, στηρίζεται η λειτουργία του ΚΤΕΛ Ροδόπης”

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του paratiritis.gr, ο Αντώνης Νικολαΐδης, πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ροδόπης εκφράζει την άποψη πως η συνεχιζόμενη λειτουργία του ΚΤΕΛ βασίζεται κυρίως στους φοιτητές και σε όσους ταξιδεύουν ακόμα από πόλη σε πόλη, ενώ εντός του νομού το μεταφορικό έργο αφορά κυρίως της μαθητικές μετακινήσεις από τους οικισμούς.

Την ίδια ώρα τα λειτουργικά κόστη συνεχίζουν να ανεβαίνουν, τόσο όσο αφορά τα καύσιμα όσο και την συντήρηση, ενώ και η γενικότερη οικονομική κρίση πιέζει τα εισοδήματα των πολιτών. Μια ενίσχυση περιμένουν να έρθει μετά την ψήφιση τροπολογίας για τη χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης, ποσού 19.280.000 ευρώ, στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., λόγω της αύξησης των τιμών, εκτίμησή όμως του κ. Νικολαΐδη είναι πως η κίνηση θα παραμείνει στάσιμη αν δεν υπάρξει επιδότηση κατευθείαν στα εισιτήρια, για να μπορεί να ταξιδέψει ο κόσμος. Βασίζονται στους φοιτητές «Κάνουμε το σταυρό μας που μας εμπιστεύονται ακόμα οι φοιτητές, και αυτοί που μετακινούνται εκτός νομού» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολαΐδης.

Το μεταφορικό έργο εντός Ροδόπης, από και προς τους οικισμούς, είναι πρακτικά ανύπαρκτο, πλην των μαθητικών μεταφορών. Όπως ανέφερε, όταν ένα λεωφορείο περνά από Μεσσούνη, Αίγειρο, Παλλάδιο, Ν. Καλλίστη, Σάλπη, Γλυκονέρι, Φανάρι, Πόρπη, Γλυφάδα, Μέση και Αμβροσία, και φέρνει πέντε ή έξι άτομα, είναι προφανές πως τα πράγματα είναι δύσκολα. Γι αυτό άλλωστε, σε αντίθεση με άλλες, πιο τουριστικές περιοχές, το καλοκαίρι είναι νεκρή σεζόν για τα ΚΤΕΛ Ροδόπης, μιας και πέρα από μερικά λεωφορεία παραπάνω προς Φανάρι, δεν υπάρχει κανένα άλλο μεταφορικό έργο. Γι αυτό μέσα στο καλοκαίρι σταματούν την κίνηση 20 λεωφορείων κάθε μήνα, γιατί δεν υπάρχει διάθεση για μετακίνηση.

Αύξηση του κόστους λειτουργίας. Την ίδια ώρα έχουν αυξηθεί τόσο οι τιμές των καυσίμων, αλλά και το κόστος της συντήρησης και των ανταλλακτικών. Χαρακτηριστικό είναι πως το κόστος για τα λάστιχα διπλασιάστηκε αυτή την περίοδο, και όλα μαζί αυξάνουν σημαντικά τα κόστη λειτουργίας. Το μόνο που δεν έχει ανέβει εδώ και χρόνια, σημείωσε, είναι το εισιτήριο, παρόλο που έχουμε δει αυξήσεις σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως δεν επιθυμούν αυτή την αύξηση, γιατί θα επηρεάσει αρνητικά και το κοινό που επιθυμεί να μετακινηθεί. Αυτό που χρειάζονται είναι κίνητρα, και να τους επιδοτηθεί το εισιτήριο από το κράτος, ώστε να μειωθούν τα κόμιστρα και να μπορούν ευκολότερα να ταξιδέψουν οι πολίτες. Εκτίμηση του κ. Νικολαΐδη είναι πως θα πρέπει να επιδοτηθεί το 50% του εισιτηρίου, ανάλογα και με την περιοχή, ειδικά στις παραμεθόριες και ακριτικές όπως η δική μας. «Πρέπει να μας δίνει επιδότηση στο εισιτήριο το κράτος, ώστε να μπορεί να ταξιδέψει ο πολίτης» ανέφερε, και φυσικά επ’ ουδενί να μην αυξηθεί το κόστος του εισιτηρίου, σε μια εποχή που τα οικονομικά είναι πολύ στενά. Βέβαια όλες οι κυβερνήσεις έχουν υποσχεθεί στήριξη και βοήθεια προς τα ΚΤΕΛ, χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα, παρόλο που η νυν κυβέρνηση, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει βοηθήσει αρκετά τόσο μέσα την πανδημία όσο και στη συνέχεια.

Ακόμα υπάρχει ο φόβος της πανδημίας. Σε όλα αυτά τα προβλήματα έρχεται να προστεθεί και το ζήτημα του φόβου του κόσμου, λόγω της πανδημίας, να χρησιμοποιήσει μέσα μαζικής μεταφοράς. Όπως τόνισε, το ΚΤΕΛ Ροδόπης έχει ήδη ανανεώσει τον στόλο του με σύγχρονα οχήματα, και τηρούν όλα τα μέτρα ασφαλείας με το παραπάνω για να εξασφαλίσουν την ασφαλέστερη μετακίνηση των πελατών τους, όμως ο φόβος υπάρχει ακόμη.

Πηγή : paratiritis-news.gr

Θρακική Αγορά

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος