ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ

Σε εξέλιξη οι εργασίες στο δρόμο Μαρώνειας-Δικέλλων

Οι εργασίες για την οδική σύνδεση Μαρώνειας-Δικέλλων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη αυτόν τον καιρό, με το έργο πλέον να πλησιάζει σε λίγους μήνες τον ένα χρόνο έναρξης των εργασιών.

Ήταν αρχές της άνοιξης του 2021 όταν το έργο της οδικής σύνδεσης Μαρώνειας-Δικέλλων άρχισε προπαρασκευαστικές αρχαιολογικές εργασίες κοντά στο αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, καθώς η ευρύτερη περιοχή της Μαρώνειας είναι πραγματικά πλούσια σε αρχαιολογικά ευρήματα. Είναι πολύ πιθανό –εάν όχι βέβαιο- ότι λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων που θα βρεθούν, οι εργασίες θα χρειάζεται πολύ συχνά να σταματούν, προκειμένου να παρέμβει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης και να κάνει αξιολόγηση της κατάστασης.

Περίπου έναν χρόνο μετά την έναρξη των εργασιών πηγαίνοντας κανείς στον χωματόδρομο που αναμένεται να γίνει ασφαλτόδρομος συναντάει κανείς μηχανήματα και βουνά από χώμα, ενώ υπάρχει και ειδική σήμανση που προειδοποιεί οδηγούς και πεζούς ότι εκτελούνται έργα στην περιοχή.

Το έργο
Το έργο έχει τονιστεί ξανά στο παρελθόν μέσα από τις σελίδες της εφημερίδας μας όμως ας το υπενθυμίσουμε σε όλους τους αναγνώστες. Πρόκειται για το έργο με τίτλο: «Βελτίωση – διαμόρφωση οδού Μαρώνειας – παραλίας Πετρωτών – ορίων Ν. Έβρου». Έχει προϋπολογισμό περί των 14εκ. ευρώ και σύμβαση περί των 7εκ. ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας. Ο δρόμος θα είναι συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων. Θα ξεκινάει νότια της Μαρώνειας, θα διέρχεται από το αρχαίο θέατρο, θα διασχίζει την περιοχή της Μαρμαρίτσας και τα τείχη της αρχαίας Ισμάρας, θα συνεχίζει πάνω από την παραλία Πετρωτών και τον αρχαιολογικό χώρο Μεσημβρίας-Ζώνης και θα καταλήγει στον υπάρχοντα δρόμο προς Δίκελλα και Μάκρη.

Στα τμήματα όπου δεν υπάρχουν αρχαιολογικοί περιορισμοί ο δρόμος θα έχει πλάτος 6,5 μέτρα, ενώ σε σημεία όπου υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα το πλάτος θα προσαρμόζεται ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο.

Κατά μήκος του δρόμου θα κατασκευαστούν τέσσερις χώροι στάθμευσης (νότια της Μαρώνειας, στα Μακρά Τείχη, στη Σύναξη και στη διασταύρωση προς Άγιο Ευγένιο) καθώς και δύο φωταγωγημένοι ισόπεδοι κόμβοι (στις διασταυρώσεις με τους δρόμους Μαρώνεια – Άγιο Χαράλαμπο και Πετρωτά – παραλία Πετρωτών).

Από το χώρο στάθμευσης νότια της Μαρώνειας μέχρι το αρχαίο θέατρο θα κατασκευαστεί λιθόστρωτος πεζόδρομος μήκους 1,4 χιλιομέτρου και πλάτους 2 μέτρων. Για την απορροή των υδάτων ο δρόμος θα διαθέτει συνολικά 78 τεχνικά, ενώ θα κατασκευαστεί και μία γέφυρα ανοίγματος 28,5 μέτρων.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου τρία χρόνια.

Φωνές κατά του δρόμου
Δεν λείπουν πάντως και οι φωνές αντίδρασης που είναι κατά της κατασκευής του συγκεκριμένου δρόμου, καθώς πρόκειται για ένα παρθένο μέρος με πλούσιο φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικά ευρήματα και γεωλογικό ενδιαφέρον, που μέχρι και η ίδια Περιφέρεια ΑΜΘ έχει αναγνωρίσει, διότι πρόσφατα ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Τουρισμού –μέχρι πρότινος αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού- Θανάσης Τσώνης είχε παρουσιάσει την πρόθεση της διοίκησης της ΠΑΜΘ να δημιουργήσει ένα εναλλακτικό πάρκο γεώτοπου.

Μια αντίδραση εάν και σε πολύ χαμηλούς τόνους ήρθε από την Οικολογική Ομάδα Ροδόπης που για το συγκεκριμένο ζήτημα αναδημοσίευσε ένα δελτίο Τύπου του 2008 τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «η Οικολογική Ομάδα Ροδόπης επανειλημμένα έχει διατυπώσει την αντίθεσή της στη διάνοιξη δρόμων μέσα από ‘ευαίσθητες’ περιοχές. Μία απ’ αυτές κρίνουμε ότι είναι η παραλιακή ζώνη από τη Μεσημβρία έως τη Μαρώνεια. Το ανάγλυφο τοπίο με τους τεράστιους ογκόλιθους, τα πουρνάρια και οι ελιές που φτάνουν μέχρι τη θάλασσα, οι μικροί κόλποι με τα πεντακάθαρα νερά καθιστούν την περιοχή μια από τις ομορφότερες της Θράκης».

Πάντως ζητούμενο ακόμα παραμένει εάν ο δρόμος θα φέρει πράγματι τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή ή όχι.

Ανδρέας Αγελαρίδης

Θρακική Αγορά

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος