ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή θα συζητηθεί επίκαιρη ερώτηση του Δημήτρη Χαρίτου: «Ζητώ από την κυβέρνηση να προχωρήσει η κατασκευή του Φράγματος Κομψάτου, έργο ζωτικής σημασίας για τους αγρότες μας»

Τη Δευτέρα 22 Νοεμβρίου το απόγευμα θα συζητηθεί στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Χαρίτου για το φράγμα Κομψάτου στον Ίασμο Ροδόπης. Ο βουλευτής θα ζητήσει από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προχωρήσει η κατασκευή του αρδευτικού αυτού έργου, που είναι ζωτικής σημασίας για τον αγροτικό κόσμο της Ροδόπης και την τοπική οικονομία.

Ο βουλευτής στη συζήτηση θα αναδείξει  την αναγκαιότητα ένταξης και χρηματοδότησης του εμβληματικού αυτού έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης ή σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΠΑΑ, καθώς η υλοποίησή του θα εξασφαλίσει την άρδευση άνω των 200 χιλιάδων στρεμμάτων και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και συνολικά στην ανάπτυξη της περιοχής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

ΘΕΜΑ: «Θα επανεκκινήσετε τις διαδικασίες για την κατασκευή του αρδευτικού φράγματος Ιάσμου στην ΠΕ Ροδόπης;»

Η κατασκευή του φράγματος Ιάσμου του ποταμού Κομψάτου στην ΠΕ Ροδόπης είναι έργο ζωτικής σημασίας, γιατί µε την ολοκλήρωσή του θα εξασφαλίσει την διάθεση 100 εκατ. κυβικών μέτρων νερού ανά έτος και θα αντικαταστήσει την άρδευση από γεωτρήσεις 200.000 και πλέον καλλιεργήσιμων στρεμμάτων. Σήμερα λόγω της υπεράντλησης των υπόγειων υδάτων έχει μειωθεί επικίνδυνα η στάθμη τους, έχει υποβαθμιστεί η ποιότητα τους λόγω υφαλµύρωσης, µε κίνδυνο να οδηγηθεί σε ερηµοποίηση o γόνιμος κάμπος της Θράκης.

Η οριστική μελέτη του φράγματος ολοκληρώθηκε το 2010, ήταν η 2η μελέτη που είχε εκπονηθεί για το έργο, µε φορέα το τότε ΥΠΕΚΑ και για την οποία το Ελληνικό Δημόσιο δαπάνησε 10 εκ €. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έλαβε θετική γνωμοδότηση από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ µε την αριθ. 120 /14-07-2014 απόφαση.

Ζητήθηκανεπιπλέον διευκρινίσεις για τη μελέτη από το Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου Βιστωνίδιας-Ισμαρίδας, αλλά και φορείς του Δημοσίου, διευκρινίσεις που δόθηκαν αναλυτικά από τη μελετητική εταιρεία στα τέλη του 2014 και είναι σε γνώση του ΥΠΑΑΤ, αλλά και υπό εξέταση από τους ενιστάμενους φορείς.

Δυστυχώς, εκκρεμεί μέχρι σήμερα η προτροπή του ΥΠΕΝ προς το ΥΠΑΑΤ που με έγγραφο από τα μέσα του 2016 ζητούσε να επιχειρηθεί εκ νέου η εξεύρεση κοινά αποδέκτης λύσης για να μη ματαιωθεί μία μελέτη σημαντικού κόστους. Σήμερα οι συνθήκες υλοποίησης του έργου είναι πιο ώριμες, αφού υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώςτο έργο συνδέεται άμεσα µε τους στόχους για την πράσινη μετάβαση στον άξονα 1.4: Αειφόρος χρήση των πόρων, ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή και διατήρηση της βιοποικιλότητας. Αλλά και στην ψηφιακή μετάβαση αφού δυναμικές καλλιέργειες της περιοχής εντάσσονται ήδη σε προγράμματα «ευφυούς» γεωργίας.

Το έργο αποτελεί καθολικό αίτημα όλων των παραγωγικών, κοινωνικών φορέων, της Αυτοδιοίκησης της περιοχής γιατί θα δώσει ώθηση στην τοπική ανάπτυξη και έχει κατατεθεί ως έργο προτεραιότητας στη Διακομματική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Θράκης.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Είναι στις προθέσεις σας να επανεκκινήσετε την διαδικασία και να εντάξετε το αρδευτικό φράγμα Ιάσμου στο Ταμείο Ανάκαμψης ή σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΠΑΑ;

Ο ερωτών βουλευτής

Χαρίτου Δημήτρης

Θρακική Αγορά

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος