ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ

Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία: «Υπέρογκες δαπάνες καταβάλλει η ΠΑΜΘ για αμφίβολης ποιότητας πολιτιστικές εκδηλώσεις»

Σειρά ερωτημάτων θέτει η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία προς τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστο Μέτιο και τον Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης κ. Νίκο Τσαλικίδη για το 4ο παιδικό φεστιβάλ που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής, την περίοδο των Χριστουγέννων. Μέσω επερώτησης, που υπογράφεται από τον περιφερειακό σύμβουλο Ροδόπης κ. Χρήστο Χατζηπέμου και τον επικεφαλής κ. Κώστα Κατσιμίγα, η παράταξη κάνει λόγο για «υπέρογκες δαπάνες» και «αμφίβολης ποιότητας πολιτιστικές εκδηλώσεις», φέρνοντας παραδείγματα από άλλες πόλεις της Ελλάδας που διοργανώθηκαν ίδιες δράσεις με αυτές του Φεστιβάλ και κόστισαν λιγότερο.

Ολόκληρο το κείμενο της επερώτησης είναι το εξής:

«Όταν το υποτιθέμενο «4o παιδικό φεστιβάλ», ήρθε ως θέμα προς συζήτηση στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας ΑΜΘ είχα αναφερθεί στον ευτελισμό του Μεγάρου Μουσικής από τις κακές επιλογές του αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης. Στα τότε ερωτήματά μου για το ποιοι είναι οι συντελεστές, οι συμμετέχοντες κλπ ουδέποτε απάντησαν, προφανώς καθ’ υπόδειξη του κ. Τσαλικίδη, οι αρμόδιες Υπηρεσίες.

Με τις ευλογίες των συμβούλων της διοικούσας παράταξης Μέτιου – Σιμιτσή, εγκρίθηκε από την ΟΕ η συγκεκριμένη δράση έχουσα παντελώς αόριστο περιεχόμενο. Την δράση αυτή ανέθεσε ο κος Τσαλικίδης, ως είχε προαποφασίσει, στην εταιρεία εξ Αθηνών «ΑΚΑΝΘΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ» εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην αιτιολόγηση καλλιτεχνικών αμοιβών.

Ακολούθως, εμμέσως πληροφορηθήκαμε κι εμείς, ότι ο …παραμυθάς που θα λάβει 6.750 € για τα παραμύθια που θα παρουσιάσει επί διήμερο, λέγεται Στέλιος Πελασγός. Το όνομά του δεν υπήρχε στις αφίσες, δεν υπήρχε στα προγράμματα, καθώς προφανώς δεν υπήρχε και κάποιο νόημα αφού το όνομά του δεν θα προσέδιδε μεγαλύτερη απήχηση στο εγχείρημα.

Από σπόντα επίσης πληροφορηθήκαμε και τους συντελεστές της θεατρικής παράστασης επίσης των 6.750 € την οποία επίσης απέκρυβε η Διοίκηση στις εισηγήσεις της, στα προγράμματά της, στα έντυπα διαφήμισης. Κι αυτό γιατί και πάλι προφανώς δεν ήθελε να πληροφορηθούμε περισσότερα στοιχεία για την παιδική σκηνή του Φώτη Σπύρου και το είδος της παράστασης «Τα Χριστούγεννα του Όλιβερ Τουίστ». Μέχρι και σήμερα το κοινό της Κομοτηνής γνωρίζει ότι τη διασκευή του έργου έκανε ο Καζαντζάκης και δεν γνωρίζουν ποιοι ήταν οι συντελεστές της παράστασης ακόμη κι όσοι πήγαν να δουν το έργο. Δεν γνωρίζουν εάν πρόκειται για επαγγελματική ή ερασιτεχνική δημιουργία.

Εκτός των ως άνω 13.500 €, η Περιφέρεια για τη δράση αυτή διέθεσε άλλα 1.750 € για τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των δράσεων, 450 € για σχεδιασμό κι εκτύπωση εντύπων, 1.500 € για διαφημιστική προβολή της δράσης και 2.650 € στην εταιρεία ΑΚΑΝΘΟΣ τα οποία ονόμασε «αμοιβή αναδόχου». Σύνολο, 19.850 €.

Ερωτάται συνεπώς ο κ. Τσαλικίδης:

Α) Πώς είναι δυνατό ο Δήμος Βέροιας το πακέτο εκδηλώσεων με τον κο Πελασγό να το πληρώνει 2.146 € με ΦΠΑ στην ίδια ανάδοχο εταιρεία κι εμείς να πληρώνουμε 6.750 € έχοντας εξασφαλίσει μάλιστα και μια έξτρα αμοιβή για την εταιρεία ΑΚΑΝΘΟ 2.650 € (και για τα παραμύθια και το θεατρικό) που μας έφερε τον καλλιτέχνη αλλά και αμοιβή για φωτογραφίες – βίντεο κλπ. Επισημαίνω επίσης ότι στην Βέροια οι τέσσερις δράσεις έλαβαν χώρα σε τέσσερις διαφορετικές ημέρες, ενώ στην Κομοτηνή συμπτήχθηκαν ή και δεν έγιναν καθόλου (πχ βιωματικό εργαστήριο υπό τον τίτλο Πιστεύω στον Αη Βασίλη).

Β) Πώς είναι δυνατό να αγοράζουμε μια θεατρική παράσταση κακόγουστη και φτηνιάρικη σε επίπεδο σκηνικών, αντί 6.750 €, ενώ την ίδια στιγμή η συγκεκριμένη παράσταση παρουσιάζεται με εισιτήριο 10 € (και 8 € μειωμένο) σε διάφορες αίθουσες σε κοινό 50 και 100 ατόμων, με τα έξοδα προβολής και διαφήμισης, σίτισης και φιλοξενίας να βαραίνουν τους παραγωγούς (πχ Σύρος, Τρίπολη), δηλαδή παραστάσεις των 500 και 1000 €;

Γ) Πώς είναι δυνατό οι τρεις (αγορασμένες) παραστάσεις του ίδιου έργου με τους ίδιους συντελεστές από την ίδια «παιδική σκηνή», στην Πρέβεζα (και μάλιστα ανήμερα τα Χριστούγεννα), να κοστίζουν συνολικά 5000 € (στους συνδιοργανωτές Δήμο Πρέβεζας και στην Περιφέρεια Ηπείρου) και σε εμάς η μία παράσταση 6.750 €; Πως είναι δυνατόν στην γειτονική Αλεξανδρούπολη ο Δήμος να «αγοράζει» (πιθανόν και από τον ίδιο …μεσίτη) δύο παραστάσεις του ιδίου έργου με τους ίδιους συντελεστές, αντί του συνολικού τιμήματος των 4.350 €; Οι αγορές αυτές έγιναν από την εταιρεία  Φ.ΣΠΥΡΟΣ – Ν.ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ Ο.Ε. στην οποία ανήκει η λεγόμενη «παιδική σκηνή», χωρίς την διαμεσολάβηση της αμοιβόμενης με 2.650 € μονοπρόσωπης εταιρείας ΑΚΑΝΘΟΣ, που είναι συνεργάτης του Νίκου Νεγιάννη, με τον οποίο συνεργάζονται υπό διάφορες εταιρικές μορφές οι αντιπεριφερειάρχες Έβρου και Ροδόπης.

Δ) Πώς εξηγείται το γεγονός ότι ελήφθησαν για το διήμερο φωτογραφίες και έγινε κι ένα δίλεπτο βίντεο (που ποτέ δεν προβλήθηκε) αντί του ποσού των 1.750 €, όταν είναι γνωστό στην πιάτσα ότι το ποσό αυτό για ανάλογες υπηρεσίες δεν υπερβαίνει τα 500 €; Την ίδια στιγμή να προσθέσω ότι πανάκριβους εξοπλισμούς σε φωτογραφικά είδη χιλιάδων ευρώ έχουν προμηθευτεί το περασμένο έτος, τόσο το γραφείο του Περιφερειάρχη όσο και – παντελώς αναιτιολόγητα- το Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης.

Ε) Τις εκδηλώσεις αυτές ποιος τις εισηγήθηκε στο Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη (που με την σειρά του τις επέβαλε στη Δνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της ΠΕ Ροδόπης) και ποιος διαμόρφωσε τον προϋπολογισμό τους; Ποια ήταν η ανάμιξη είχε στην εκδήλωση ο Νίκος Νεγιάννης, μόνιμος συνεργάτης των αντιπεριφερειαρχών Ροδόπης και Έβρου; Ποια ήταν η ανάμιξη της Δνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο ως άνω αφελώς καλούμενο «4ο Παιδικό Φεστιβάλ»;

ΣΤ) Πώς διασφαλίζει ο κάθε αντιπεριφερειάρχης τα χρήματα της ΠΑΜΘ, όταν η Περιφέρεια ΑΜΘ δαπανά 20.000 € για εκδηλώσεις και δράσεις που άλλοι πληρώνουν 5.000 €;

Ας απαντήσει ο κος Τσαλικίδης ποιος καρπώνεται την διαφορά αυτή, σε ποιαν τσέπη οδηγούνται τα επιπλέον χρήματα.

Περαιτέρω, ερωτάται ο κος Περιφερειάρχης ΑΜΘ:

Είναι ανεκτές από τη Διοίκηση της ΠΑΜΘ τέτοιες «αποκλίσεις δαπανών» και θεωρεί ότι είναι φαινόμενο συνηθισμένο;

Πώς προστατεύονται τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής αλλά και οι υπάλληλοι που εγκρίνουν και πληρώνουν τα φύκια για μεταξωτές κορδέλες;

Και σε δεύτερο επίπεδο, δεν θα έπρεπε η χρήση του Μεγάρου Μουσικής να διέπεται από κάποια καλλιτεχνικά στάνταρντς;»

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος