ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ομιλία Δημήτρη Χαρίτου στη Βουλή στο νομοσχέδιο για το δημόσιο σχολείο : “Δύο χρόνια απραξίας και εγκατάλειψης για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης”

Ομιλία Δημήτρη Χαρίτου στη Βουλή στο νομοσχέδιο για το δημόσιο σχολείο

Ανομολόγητη επιδίωξη σας να κάνετε ακόμη πιο ιδιωτική την εκπαίδευση

Δύο χρόνια απραξίας και εγκατάλειψης για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

 

Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Χαρίτου κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στο νομοσχέδιο της ΝΔ για το δημόσιο σχολείο, κατηγόρησε την κυβέρνηση για πολιτικές εκδικητικές απέναντι στα νέα παιδιά, αποκλεισμό 25.000 νέων από τα δημόσια πανεπιστήμια με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και προώθησή τους στα ιδιωτικά κολέγια, ενώ έκανε ειδική αναφορά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, που βιώνει δύο χρόνια εγκατάλειψης και απραξίας με την κυβέρνηση της ΝΔ.

Στην ομιλία του ο βουλευτής Ροδόπης σημείωσε: «Είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και είναι να αναρωτιέται κανείς, γιατί τέτοια βιασύνη, σε ποια αλήθεια τόσο επείγοντα, τόσο σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης θέλετε με το νομοσχέδιο να δώσετε απαντήσεις;

Μήπως ότι το σχολείο έχει μετατραπεί σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο;

Ότι δεν εμπνέει αλλά απωθεί, ότι το λύκειο έχει πλήρως υποβαθμιστεί;

Μήπως απαντάτε στην αγωνία των γονιών, που ξέρουν ότι αν δε βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, όσοι φυσικά μπορούν, δε θα μορφωθούν δεν θα προκόψουν τα παιδιά τους;

Μήπως αντιμετωπίζετε τα μεγάλα κενά των σχολείων σε εκπαιδευτικούς; Το 30% από αυτούς είναι αναπληρωτές, ενώ στη Ευρώπη είναι μόνο το 6%, βλέπετε και εδώ πρωτοτυπούμε.

Σας προβληματίζουν μήπως οι τεράστιες ελλείψεις σε σχολικές αίθουσες, πρόβλημα που φάνηκε έντονα στην πανδημία και θα το ξαναβρούμε μπροστά με το 4ο κύμα;

Δυστυχώς τίποτα από όλα αυτά δεν σας απασχολεί στο νομοσχέδιο. Όλα αυτά σας αφήνουν παγερά αδιάφορους.

Αν σας προβλημάτιζαν θα αφήνατε να δοκιμαστούν και να αξιολογηθούν οι ρυθμίσεις, τα βήματα που έγιναν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως η ελεύθερη εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ, στις λεγόμενες πράσινες σχολές ή τα ΠΕΚΕΣ ως χώρος προβληματισμού, δημιουργίας κουλτούρας αξιολόγησης, τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, κα. Εσείς όλα αυτά τα καταργήσατε.

Δύο χρόνια καθυστερείτε αδικαιολόγητα να υλοποιήσετε απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για τον διορισμό 15.000 εκπαιδευτικών. Μην επικαλείστε αυτούς που πριν λίγες μέρες ανακοινώσατε. Όπως μου έλεγαν οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ στην Κομοτηνή, με τους οποίους συναντήθηκα, μεγάλο μέρος των σχολικών μονάδων από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούσε μόνο με τον διευθυντή και δύο καθηγητές, λόγω των συνταξιοδοτήσεων το 2020.

Με το νομοσχέδιο, ούτε την αναβάθμιση του σχολείου, ούτε την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών προωθείτε, όπως παραπλανητικά αναγράφεται στον τίτλο.

Με τις ρυθμίσεις σας στοχεύετε κατευθείαν στην υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, στην επιστροφή στο παρελθόν, σε ένα αυταρχικού τύπου σχολείο, που θα είναι πιο αποκρουστικό για όσους ακόμη μοχθούν σε αυτό.

Όσες περίτεχνες εκφράσεις κι αν χρησιμοποιήσετε δε μπορεί να κρυφτεί η ανομολόγητη επιδίωξή σας να κάνετε ακόμη πιο ιδιωτική την εκπαίδευση, δηλαδή για όσους έχουν χρήμα.

Να μετατρέψετε τη μόρφωση από δικαίωμα όλων σε προνόμιο των λίγων με το πορτοφόλι, των εκλεκτών σας. Τι διαφορετικό από αυτό εννοούσε ο κος Μητσοτάκης όταν πρόσφατα έλεγε, δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι κατ’ ανάγκη στα πανεπιστήμια. Βέβαια, τι δουλειά έχουν εκεί τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων ή των αγροτών ή από την ορεινή Ροδόπη; Εσείς αντί να τους δώσετε ευκαιρίες να προχωρήσουν έρχεστε με τις ρυθμίσεις να υψώσετε νέους φραγμούς και να γυρίσετε την παιδεία  50 χρόνια πίσω».

Ο βουλευτής στάθηκε ιδιαίτερα στην ψήφιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής λέγοντας: «Εσείς δεν διστάσατε αξιοποιώντας την πανδημία ως ευκαιρία, παρά τις αντιδράσεις μας, με την ψήφιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα πανεπιστήμια, να κλέψετε τα όνειρα και τις προσδοκίες πάνω από 25.000 νέων ανθρώπων, αφήνοντάς τους εκτός πανεπιστημίων.

Την ίδια στιγμή που κάνετε δήθεν έκκληση να στραφούν στα δημόσια ΙΕΚ, ως ξεκάρφωμα, έχετε αναγνωρίσει τα τριετή πτυχία ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμα με αυτά των δημοσίων πανεπιστημίων.

Σας κατηγορούμε ανοικτά ότι στέλνετε τους νέους που σφαγιάζετε από τα πανεπιστήμια ως σίγουρη πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια».

Ακούστε την κραυγή αγωνίας των νέων αυτών και των οικογενειών τους και κάντε δεκτή την τροπολογία που σας καταθέσαμε. Στην Ευρώπη στοχεύουν το 45% των νέων να έχει πανεπιστημιακή μόρφωση εσείς που τόσο την επικαλείστε κινήστε σε αντίθετη κατεύθυνση».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο βουλευτής τόνισε πως στην ίδια λογική της οπισθοδρόμησης είναι και οι ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο. Είπε αναλυτικά:

«Οικοδομείτε ένα σχολείο που δεν θα προάγει τη γνώση, το διάλογο, τη συλλογική προσπάθεια, την αξιολόγηση, αλλά ένα αυταρχικό σχολείο, με τον διευθυντή-αφέντη ελέω και προέκταση του κομματικού σας κράτους.

Επαναφέρετε τον επιθεωρητισμό, που θα αναπαράγει αποκλεισμούς και εντάσεις, γεγονός που θα αποθαρρύνει μάχιμους εκπαιδευτικούς από την προσπάθεια που σήμερα κάνουν.

Πως να γίνετε κύριοι πιστευτοί ότι το πραγματικό κίνητρό σας για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης; Εσείς δεν διορίσατε τους διευθυντές της εκπαίδευσης αυθαίρετα χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση;  Σταματήστε να αναμασάτε την καραμέλα ότι δήθεν εμείς δε θέλουμε την αξιολόγηση.

Ή έχετε άγνοια των προβλημάτων στα σχολεία ή συνειδητά θέλετε να αποπροσανατολίσετε ότι για όλα τα δεινά στο σχολείο φταίει ο κακός εκπαιδευτικός, που προφανώς υπάρχει και τέτοιος, αλλά δεν είναι πρωτίστως αυτός που δημιουργεί τα προβλήματα στο σχολείο.

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι η αξιολόγηση που προτείνετε θα είναι τιμωρητική.

Κυρία υπουργέ ή κάνετε ή ίσως δεν καταλαβαίνετε ότι το σχολείο ως καθρέφτης της κοινωνίας αντανακλά όλα τα προβλήματά της. Τα σοβαρά προβλήματα του σχολείου είναι τα σοβαρά προβλήματα της ίδιας της κοινωνίας και τα παιδιά δε μένουν ανεπηρέαστα από αυτά. Ενώ την ίδια στιγμή βλέπουν τα γιγαντώνονται τα εμπόδια και τα αδιέξοδα μπροστά τους, τα οποία το σχολείο αδυνατεί να συζητήσει.

Εσείς με ευκολία ενοχοποιείτε το δημόσιο σχολείο ότι δεν είναι προσαρμοσμένο στην αγορά εργασίας και ότι περίπου αυτό ευθύνεται για την ανεργία. Λες και υπάρχουν τόσες πολλές θέσεις εργασίας και λείπουν οι κατάλληλα εκπαιδευμένοι. Ποιόν κοροϊδεύετε; Οι εκπαιδευτικές δομές ή το στρεβλό παραγωγικό μοντέλο είναι αυτό που ευθύνεται γιατί δεν δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας;».

Ο βουλευτής ολοκλήρωσε την ομιλία του κάνοντας ειδική αναφορά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: «Δύο χρόνια απραξίας και εγκατάλειψης για το ΔΠΘ. Αποφάσεις με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια για την ίδρυση και λειτουργία 8 νέων τμημάτων τις βάλατε στο ράφι.

Θα έπρεπε από φέτος να λειτουργούν στην Κομοτηνή τα τμήματα της ψυχολογίας και της Διατροφολογίας. Το πρώτο το πήγατε στο Διδυμότειχο σε μία τράμπα με τη Νοσηλευτική με κριτήρια που μόνο ακαδημαϊκά δε μπορούν να χαρακτηριστούν. Ενώ το δεύτερο μεταθέσατε την ίδρυσή της από του χρόνου και βλέπουμε.

Αφήστε τις ανέξοδες υποσχέσεις, ενισχύστε, στηρίξετε το ακριτικό πανεπιστήμιο της Θράκης. Αποτελεί από την ίδρυσή του τον βασικό μοχλό, πνεύμονα ανάπτυξης της περιοχής, που συμβάλλει στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα της περιοχής.

Καταψηφίζω το νομοσχέδιο με τη βεβαιότητα ότι μία νέα προοδευτική κυβέρνηση θα καταργήσει αυτές τις ρυθμίσεις και θα διαμορφώσει ένα νέο σχολείο ανοιχτό, δημοκρατικό, που θα δίνει ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες σε όλα τα παιδιά».

 

Θρακική Αγορά

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος